PODSTAWOWE ZASADY PRAWIDŁOWEGO ODŻYWIANIA

PODSTAWOWE ZASADY PRAWIDŁOWEGO ODŻYWIANIA

WYRÓŻNIA SIĘ 3 PODSTAWOWE ZASADY PRAWIDŁOWEGO ODŻYWIANIA:

Spożywanie pożywienia, o dużej zawartości wody.

Podstawą oczyszczania organizmu jest woda. Woda w warzywach i owocach ma niezwykłe właściwości. Po pierwsze woda wypłukuje z organizmu toksyny. Po drugie , jest środkiem transportowym dla substancji odżywczych ( czyli witamin, soli mineralnych i innych związków). Dlatego nasz jadłospis powinien składać się przede wszystkim z owoców i warzyw, gdyż inne pokarmy pod wpływem gotowania, smażenia czy pieczenia tracą wodę.

 

Prawidłowe komponowanie posiłków

Niewłaściwie przygotowany posiłek zużywa ogromnie dużo energii. Pokarm znajdujący się w żołądku nie powinien zalegać dłużej niż 3 godziny. Wielodaniowe posiłki, w których wszystko jest pomieszane , wiele godzin zalegają w żołądku i nigdy nie zostają do końca prawidłowo strawione.

Podstawowa zasada : białko zwierzęce ( mięso, nabiał, drób, ryby, orzechy) i potrawy skrobiowe ( ziemniaki, chleb, kluski, kasze) nie są trawione skutecznie. Pomieszane pokarmy zalegają długo w żołądku- białko zaczyna gnić, węglowodany fermentują. I tak oto wiele osób skarży się gazy, kwaśne odbijania, zgagę, bóle, uczucie ciężaru w żołądku. Rada : nie jedz wszystkiego naraz!. Jeśli jemy ziemniaki to np. z grzybami, jarzynami, surówkami. Ryby, mięso, ser, jajka – np. z kalafiorem, surówkami, buraczkami, fasolką szparagową. Natomiast makaron z surówką, jarzyną.

Prawidłowe spożywanie owoców

Ogromna zaletą owoców jest to, że opuszczają żołądek po 30 – 60 minutach. Ponadto zawiera wszystkie odżywcze składniki niezbędne dla naszego organizmu. Oczywiści muszą być dojrzałe i świeże. Owoce powinno się jeść na pusty żołądek, same bez dodatków. Zjedzone po posiłku – w wypełnionym żołądku zaczynają fermentować tworząc gazy i powodując niestrawność.