Nasiona, które warto mieć w diecie

Codzienne spożywanie odpowiednich pokarmów i produktów może mieć zbawienny wpływ na nasze zdrowie. W związku z tym, nie wolno tej kwestii bagatelizować. Co jednak należy włączać do diety, aby była ona stosownie urozmaicona i pomagała nam w walce o odpowiednią kondycję organizmu? Nie ma wątpliwości, że jednymi z takich produktów są nasiona.

Jakie nasiona warto jeść?

To pytanie zadaje sobie naprawdę wiele osób. Na pewno zdajecie sobie sprawę, że aktualnie na rynku jest dużo różnych produktów. Wybór jest ogromny. Które nasiona w diecie mają jednak najlepsze właściwości? Oto kilka moich sprawdzonych propozycji.

Nasiona brokuła to, bez wątpienia, produkty bio, które warto spożywać. Zawierają one między innymi sulforafan i glukorafaninę, które zabezpieczają przed powstaniem komórek nowotworowych. Poza tym, znacząco eliminują ryzyko wystąpienia choroby wrzodowej żołądka. Dlaczego tak się dzieje? Te nasiona do spożywania działają zabójczo na bakterie Helicobacter pylori, które odpowiadają za powstanie tej właśnie dolegliwości.

big_sulfoforteOdpowiednie nasiona w diecie mogą znacząco wpłynąć na poprawę stanu zdrowia i samopoczucia. Trzeba jednak wiedzieć, które z nich wybierać. Dobrą opcją są też nasiona słonecznika. Pewnie zastanawiacie się, jak to możliwe? W końcu, wielu osobom słonecznik bardziej kojarzy się z funkcją ozdobną, niż smacznym i zdrowym produktem. Musicie jednak wiedzieć, że właśnie te nasiona do spożywania mają bogate źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Grupa omega-3 odpowiada za obniżenie ciśnienia krwi i trójglicerydów. Ponadto, zapobiega również arytmii serca. Tymczasem omega-6 stabilizuje poziom całego cholesterolu. Takie nasiona w diecie gwarantują, że będziemy mieć odpowiednią profilaktykę przed miażdżycą, udarami mózgu czy zawałami serca. Nie mogę nie wspomnieć, że posiadają one odpowiednią ilość błonnika i wywierają korzystny wpływ na funkcjonowanie całego układu pokarmowego.

Warte polecenia są także nasiona dyni. To kolejne produkty bio, które korzystnie wpływają na funkcjonowanie całego naszego organizmu. Bez wątpienia, te nasiona w diecie również pomagają nam dbać o nasze zdrowie. Dlaczego? Na pewno warto napisać, iż są one źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Posiadają dużo witamin (jak choćby A, B1, B2, C czy E) oraz liczne pierwiastki (na przykład fosfor, magnez, żelazo lub mangan). Mają też w swoim składzie lecytynę, która bardzo korzystnie wpływa na naszą pamięć i koncentrację. Trzeba zaznaczyć, że te nasiona w diecie pełnią funkcję odżywczą dla skóry, włosów, a także paznokci. Dodatkowo, zapobiegają powstawaniu kamieni nerkowych.

W Polsce coraz popularniejsze są nasiona Chia. Nie może to jednak dziwić, ponieważ również mają wiele zalet. Nasiona te stanowią dobre źródło błonnika pokarmowego, który reguluje pracę naszych jelit. Zawierają także sporo kwasów omega-3. Warto dodać, że mają w swoim składzie bardzo dużo wapnia, a ten element ma niebagatelny wpływ na prawidłową budowę naszych kości i zębów. Poza tym, posiadają też niemałe ilości fosforu oraz żelaza.